وبلاگ آپا ديزاين وبلاگ آپا ديزاين .

وبلاگ آپا ديزاين

ضرورت باغچه ساختماني

ضرورت باغچه ساختماني
در چند دهه ي اخير ساخت برج ها و آسمان خراش ها و رشد شهرسازي با از بين بردن فضاي سبز شهري همراه شده است . همين مسئله انسان را بر آن داشته تا به فضاهاي حداقلي در محل زندگي خود مانند حياط، بام و غيره توجه ويژه اي نشان دهد. روف گاردن ها از جمله فضاهاي سبز در محيط هاي ساختماني هستند كه علاوه بر جنبه ي زيبايي شناسي از لحاظ تعديل شرايط آب و هوايي اهميت دارند. در طراحي بام سبز (روف گاردن) مي توان آپشن هايي نظير آبنما، آلاچيق، چمن هاي طبيعي و مصنوعي، نيمكت، باربيكيو و حتي جكوزي و استخر تعبيه كرد.

فوايد روف گاردن

روف گاردن كاهش چشمگيري در دماي ساختمان در فصل تابستان را ايفا مي كنند چراكه نور جذب شده توسط گياهان صرف عمل فتو سنتز شده و نور كمتري به مصالح سنگي و قيري كف بام مي رسد. همچنين در فصل زمستان به شكل يك عايق طبيعي مانع به هدر رفتن دماي ساختمان از پشت بام مي شود.
معايب روف گاردن
• نامناسب بودن از لحاظ اقليمي
گاهي اوقات طراحي روف گاردن به لحاظ شرايط اقليمي محل مورد نظر كار بسيار سخت و دشواري بوده و مناسب با شرايط آن منطقه نمي باشد.
• وزن زياد روف گاردن
گاهي اوقات به دليل بالا بودن وزن بام سبز ترجيحا از نوعي خاصي از دكوراسيون به نام روف گاردن مدولار استفاده مي كنيم. به دليل اينكه در سيستم مدولار گياهان در جعبه هاي چوبي تعبيه مي شوند سبكتر از انواع ديگر خواهند بود.
• نشست، ته نشيني ذرات ريز دانه و خاك نرم، سخت شدن پوسته سطحي خاك، ايجاد حوضچه، آسيب ديدن لايه صافي، رخنه و نفوذ ريشه، ضخيم و سنگين شدن سقف همگي از معايبي است كه به مرور زمان ايجاد مي­شود.

طراحي فضاي سبز، يك علم است كه برنامه ريزي، طراحي و مديريت و نظارت بر محيط‌هاي طبيعي را در بر مي گيرد. متخصصان شركت طراحي و معماري آپا ديزاين با طراحي و اجراي پروژه‌هايي به منظور بر آوردن نيازهاي انساني و زيست محيطي فعاليت مي كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد بام سبز (روف گاردن) و همچنين دكوراسيون داخلي با مسئولان مربوطه در شركت آپا ديزاين تماس حاصل فرمائيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۲:۱۰ توسط:وبلاگ آپا ديزاين موضوع: نظرات (0)

خانه ي دست ساز

خانه ي دست ساز
خانه ي خودتان را دست ساز كنيد يعني با ورود به خانه ي خود سعي تان بر اين باشد كه تغيير و تحولاتي در آن ايجاد نماييد كه دكوراسيون داخلي منزل شما با بقيه منازل فرق داشته باشد.


زمان تغيير دكوراسيون
معمولا تايم انجام تغيير دكوراسيون قبل از جا به جايي و اسباب كشي و همچنين قبل از سال تحويل و آغاز سال جديد مي باشد.
تنها كاري كه بايد انجام بدهيد اين است كه قبل از ورود به آپارتمان جديد دكوراسيون داخلي آشپزخانه و همچنين دكوراسيون داخلي پذيرايي را عوض كنيد زيرا اين دو بخش از خانه مركز ديد همه ي افراد هستند و اثر بسيار زيادي بر زيبايي و جذابيت آپارتمان شما دارند.


مدل مديترانه اي

هنگام جست و جو در ارتباط با انتخاب طرح دكوراسيون در مجموعه آپا ديزاين ممكن است به اين سبك زياد بر بخور باشيد اين مدل در بر گيرنده ي نور و فضاي لذت بخش و نمادي از دريا و اقيانوس و خورشيد است اين مدل داراي نور پردازي خاص و زيبايي است كه مورد پسند خيلي از افراد جامعه است.

درست ترين انتخاب

لازم به ذكر است كه هنگام خريد مصالح و انتخاب رنگ و طرح بهترين و درست ترين انتخاب را داشته باشيد زيرا اگر از مواد مرغوب استفاده نكنيد به مرور زمان دكور منزل شما از بين مي رود. و يا اگر از رنگ و طرح دكوراسيون داخلي آشپزخانه و يا دكوراسيون داخلي پزيرايي خوشتان نيايد تغيير آن بسيار هزينه بردار است.

نكته ي ديگر انتخاب افراد زبده و كار بلد در امور دكوراسيون داخلي منزل است زيرا طراحي دكوراسيون كاري بسيار هنري است كه نياز به تجربه و مطالعه دارد.

پيشنهاد ما به شما انتخاب آپا ديزاين است كه با همراه داشتن افراد زبده و كاربلد طراحي خارق العاده و زيبايي براي آپارتمان شما انجام مي دهند كه هيچگاه از داشتن آن منصرف نشويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۸:۲۱ توسط:وبلاگ آپا ديزاين موضوع: نظرات (0)